Kia Optima je dražší než konkurence, rozdíl dohání bohatou výbavou

ar6, 16. prosince 2015, 09:30 Google+

První generace Optimy si v Evropě několik příznivců našla, v globálním měřítku ji ale srážela na kolena slabší nabídka motorů, méně kvalitní interiér a vlastně jen prostá přítomnost Passatu a dalších zavedených konkurentů. Přesto se Kia pokouší v nabitém segmentu střední třídy prorazit znovu. Bude to ale v tomto případě také lépe?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jihokorejci si chtějí vyšlápnout na Passat nebo Superb, Kia Optima.

Jihokorejci si chtějí vyšlápnout na Passat nebo Superb, Kia Optima. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Tato otázka vyvstane například už při pohledu na karosérii. Ta je základními konturami vlastně stejná jako předchůdce, takže změny a novinky vyniknou až při bližším ohledání. Tou největší je vzhled obou nárazníků (v předním jsou velmi zajímavě zabudované LED mlhovky) a provedení předních i zadních světel. Zatímco vpředu zkombinovala Kia s LED diodami denního svícení halogeny nebo případně xenony a bi-xenony, vzadu se podle výbavy střídají halogeny s LED diodami. Tvar skupinových svítilen potom zadní partie opticky rozšiřuje. Pokud rádi vybíráte, u Optimy dostanete možnost volby jednoho z devíti laků, s nimiž jsou podle výbavy, nebo velikosti peněženky, kombinována litá kola o rozměru 16, 17 nebo 18 palců.

Ač tedy základními proporcemi stejná, co do rozměrů je nová Optima podstatně větší. Tak například délka 4855 mm naprosto jednoznačně atakuje vrchol segmentu, čemuž odpovídá též rozvor náprav 2805 mm. Vzadu tato čísla produkují 905 mm pro nohy, 970 mm na hlavu a 1432 mm pro ramena. Kufr má v základním uspořádání objem 510 litrů, což je hodnota, patřící do lepšího průměru.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Kia Optima Opel Insignia Renault Talisman Škoda Superb VW Passat
Délka: 4855 mm 4842 mm 4848 mm 4861 mm 4865 mm
Šířka: 1860 mm 1856 mm 1869 mm 1864 mm 1830 mm
Výška: 1465 mm 1492 mm 1463 mm 1468 mm 1455 mm
Rozvor: 2805 mm 2737 mm 2808 mm 2841 mm 2790 mm
Kufr: 510 l 500 l 515/1022 l 625/1760 l 585/1150 l

Často kritizovanou položkou minulé generace byl interiér, jehož kvalita se ale nyní rapidně zvedla. A není řeč jen o zpracování, ale též o použitých materiálech nebo multimédiích. Už v základu totiž dostanete infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, audiosystémem se šesti reproduktory nebo možností spárování chytrého telefonu. V nejvyšší výbavě pak bude navíc dostupná také lepší specifikace infotainmentu s osmipalcovou obrazovkou nebo audiosystémem Harman Kardon s deseti reproduktory. Celá středová konzole je mírně natočená k řidiči, což usnadňuje ovládání topení, ventilace a i samotného multimediálního systému. Body navíc může u tradicionalistů nasbírat „klasická“ palubní deska i výborně vypadající a do ruky padnoucí tříramenný volant. Čistě černé provedení kabiny lze nahradit kombinací černé a béžové nebo černé a šedé.

Na konstrukci karosérie bylo použito velké množství ultravysokopevnostní oceli, čímž stoupla její tuhost o 50 procent a zároveň klesla hmotnost o 8,6 kilogramu. Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu potom nechybí víceprvková náprava. Kde zatím Jihokorejcům ujíždí vlak, to je nabídka pohonných jednotek. Jediným benzínovým motorem je čtyřválcový dvoulitr o výkonu 163 koní při 6500 ot./min s točivým momentem 196 Nm při 4800 ot./min, osamocena je v nabídce rovněž naftová sedmnáctistovka CRDi o výkonu 141 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 340 Nm mezi 1750- 2500 ot./min. Její výhodou je alespoň nabídka sedmistupňového dvouspojkového automatu, nahrazující standardní šestistupňový manuál. Benzínová jednotka má vedle stejného manuálu ještě šestistupňový automat. Nutno také podotknout, že na českém trhu bude v nabídce pouze vznětový agregát.

Technické údaje

  2.0 2.0 1.7 CRDi 1.7 CRDi
Výkon: 163 k 163 k 141 k 141 k
Toč. moment: 196 Nm 196 Nm 340 Nm 340 Nm
Převodovka: 6 MT 6 AT 6 MT 7 DCT
Zrychlení: 9,4 s 10,5 s 10,0 s 11,0 s
Max. rychlost: 210 km/h 208 km/h 203 km/h 203 km/h
Spotřeba: 7,4 l/100 km 7,5 l/100 km 4,2 l/100 km 4,4 l/100 km

Základní výbava Comfort nabídne sedm airbagů, kontrolu trakce, Isofix pro zadní krajní sedadla, přední i zadní parkovací senzory, tempomat, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s navigací, couvací kamerou a sedmipalcovým displejem, výškově stavitelné sedadlo řidiče, kožený multifunkční volant s výškovým i podélným nastavováním, LED diody denního svícení nebo 16palcová litá kola.

Ceník - Kia Optima

Motorizace Comfort Exclusive Premium
1.7 CRDi (141 k) 684 980 Kč 734 980 Kč ----------
1.7 CRDi AT (141 k) 739 980 Kč 789 980 Kč 869 980 Kč

Druhý stupeň Exclusive přináší navíc automatické přepínání dálkových světel, bezklíčkový vstup a startování, vyhřívání předních sedadel a volantu, přední xenonová světla, LED mlhovky, zadní full-LED světla nebo 17palcová kola. Nejvyšší linie Premium disponuje sledováním mrtvého úhlu, monitoringem dopravy za vozidlem při couvání, infotainmentem s osmipalcovou obrazovkou, audiem Harman Kardon s deseti reproduktory, koženým čalouněním sedadel včetně vyhřívání vzadu a elektrického nastavování vpředu, bi-xenonovými světly nebo 18palcovými litými koly. K dispozici bude také verze Business Line, určená výhradně fleetovým zákazníkům, s bohatou výbavou cenami od 528 909 korun bez DPH.

Vytisknout

Diskuze: Kia Optima je dražší než konkurence, rozdíl dohání bohatou výbavou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Zmenšený model McLarenu P1

Kupte si zmenšený McLaren P1, je to perfektní vánoční dárek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud