Peugeot 308 GTi není nejlevnější, stylu má ale na rozdávání

ar6, 4. listopadu 2015, 15:35 Google+

Pokud byste chtěli skutečně ostrý Peugeot nižší střední třídy, nebylo až donedávna z čeho vybírat. Jistě, nějaký pátek už je na trhu 308 GT s benzínovým i naftovým motorem, ale její sportovní potenciál končí až nečekaně brzy. Aby tedy lvíček uspokojil i náročnější část publika, připravil si pro letošní rok 308 GTi. A ta nyní míří na český trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 308 GTi přichází na český trh s cenovkou pod 800 tisíc korun.

Peugeot 308 GTi přichází na český trh s cenovkou pod 800 tisíc korun. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Jak už asi víte, při premiéře letos v létě v Goodwoodu se 308 GTi představila hned se dvěma verzemi přeplňované zážehové šestnáctistovky THP. Ta slabší má 250 koní a 330 Nm, silnější potom 270 koní a 330 Nm. Z pohledu českého trhu nás bude zajímat výlučně silnější provedení, to slabší se k nám nedostane.

270 koní je dostupných při 6000 ot./min, zatímco maximální točivý moment vrcholí už při 1900 ot./min. Přední kola pohání manuální šestistupňová převodovka, které pomáhá diferenciál Torsen s omezeným prokluzem. Takto vybavená 308 akceleruje z 0 na 100 km/h za rovných šest sekund a dotáhne to až k elektronicky omezeným 250 km/h.

img-responsive

270 koní přenáší na přední kola šestistupňový manuál a diferenciál Torsen, Peugeot 308 GTi. | foto: Peugeot

Podvozek sedí o 11 mm blíže k vozovce a má tužší pružiny i tlumiče, poddajnější torzní stabilizátor nebo přepracované nastavení kontroly trakce a posilovače řízení. Pro silnější GTi jsou určena výhradně 19palcová kola s pneumatikami Michelin Super Sport, za nimiž najdeme kotoučové brzdy s průměrem 380 mm vpředu a 268 mm vzadu.

Dále nechybí ani optický bodykit karosérie, kterou půjde za 40 000 korun ještě vylepšit dvoubarevným lakováním Coupe Franche. Jediným omezením je volba červeného laku Ultimate, jenž doplní černá zadní část. Kabinu ozdobí skořepiny, potažené kombinací kůže a Alcantary, nebo paket Driver Sport, po jehož aktivování dojde k červenému podbarvení přístrojů, motor zesílí svůj zvuk a infotainment ukazuje více provozních informací.

Ve výbavě najdeme vedle výše zmíněných sportovních úprav také šest airbagů, Isofix, asistent rozjezdu do kopce, přední a zadní parkovací asistent, bezklíčkový vstup a startování, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s 9,7palcovou obrazovkou, šesti reproduktory a navigací, výškově stavitelná přední sedadla, výškově i podélně stavitelný sportovní volant, full-LED přední i zadní světla, LED diody denního svícení nebo již zmiňovaná 19palcová kola. Za toto si Peugeot naúčtuje 799 500 korun.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 308 GTi není nejlevnější, stylu má ale na rozdávání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Passat W8

HISTORIE: Volkswagen Passat W8 - Silák, který moc úspěchu nepobral

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud