Když se dotknou nárazníky - Nissan ví, jak omezit nehody při parkování

ar5, 1. května 2015, 07:15 Google+

Podle nového průzkumu, který zveřejnila automobilka Nissan, utrpěl každý třetí řidič v Evropě* během uplynulých pěti let škodu na vozidle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Anketu prováděla globální výzkumná agentura YouGov, která se dotazovala celkem 9 177 řidičů ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Cílem průzkumu bylo zjistit příčiny a následky nehod při parkování. Celá třetina řidičů nahlásila během uplynulých pěti let poškození vozidla, z toho 16 % utrpělo nehodu během parkování.

Nejvíce náchylní k nehodám se ukázali být Italové, z nichž poškození vozu za příslušné období hlásil každý druhý řidič a nehody při parkování se na tom podílely 26 %. Jako nejvíce ostražití motoristé se naopak projevili Britové - nehodu související s parkováním uvedlo pouhých 10 %. 

Couvání se ukázalo být nejnáročnějším manévrem pro čtyři z pěti dotazovaných národů. Během tohoto manévru došlo k 45 % veškerých srážek při parkování, v Itálii pak bylo při jízdě pozpátku zaznamenáno dokonce 51 % srážek.

Větší pozor by si měli dávat řidiči modelů kombi. V této populární kategorii vozů byl totiž zaznamenán nejvyšší počet nehod (27 %).

Titul nejčastěji bourajících řidičů v Evropě jen o vlas unikl Španělům, kterým se při parkování stala čtvrtina všech nehod v zemi, a umístili se tak těsně za Italy. Lépe zaparkovat dokážou Němci a Francouzi, kteří při parkování zaznamenali jen 11 % resp. 10 % srážek.

Řidiči si hrozící nebezpečí mnohdy ani neuvědomují, proto se jim Nissan rozhodl pomoci a předvést jim, co pro ně mohou udělat moderní technologie. V Římě bylo za tímto účelem přestavěno několik vozidel, na nichž Nissan předváděl výhody technologií implementovaných v oceněném kompaktním hatchbacku Pulsar - panoramatického kamerového parkovacího systému a systému monitorování pohybujících se objektů.

Panoramatický kamerový parkovací systém je navržen tak, aby řidiči pomohl zaparkovat. Při zajíždění  na parkovací místo zobrazuje řidiči virtuální pohled na vozidlo z ptačí perspektivy a poskytuje mu tak „pomocnou ruku".

Jak se technologie u motoristů ujala a jaké byly některé mimořádné reakce se můžete podívat zde: http://youtu.be/o6trVdriZcM.

„Parkování je součást řízení, kterou nemusí všichni milovat. Proto se ji řidičům snažíme co nejvíce ulehčit," uvedl viceprezident pro marketing společnosti Nissan Europe Bastien Schupp.

„Tím, že jsme v Itálii vzali technologii z modelu Pulsar a použili ji přímo ve vozidlech, jsme poskytli řidičům příležitost na vlastní oči se přesvědčit, jak jim může panoramatický kamerový parkovací systém ulevit od stresu a pomoci s jistotou zaparkovat - a také zabránit škodám na vozidle."

Nový model Pulsar v sobě spojuje výrazný design, inovativní technologie a prostorný interiér. Do segmentu kompaktních hatchbacků tak přináší všechny důvěrně známé kvality značky Nissan v novém stylovém provedení. 

* Není-li uvedeno jinak, pocházejí všechny údaje od agentury YouGov Plc. 

Celková velikost zkoumaného vzorku byla ve Velké Británii 1819, v Německu 1796, ve Francii 1810, v Itálii 1913 a ve Španělsku 1839 motoristů. 

Anketa probíhala online. Práce v terénu probíhaly od 2. do 16. února 2015.

Země

Pořadí

Poškození vozidla

za posledních 5 let

Procento nehod

při parkování 

Itálie

1.

50%

26%

Španělsko

2.

40%

25%

Německo

3.

25%

11%

Francie

4.

25%

10%

Velká Británie

5.

24%

10%

 

 

Vytisknout

Diskuze: Když se dotknou nárazníky - Nissan ví, jak omezit nehody při parkování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

BMW M7 se stane realitou už v roce 2017 - anotační foto

BMW M7 se stane realitou už v roce 2017

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud