Volkswagen uspěl v shakedownu na Rallye Monte Carlo

ar5, 22. ledna 2015, 16:31 Google+

Taková bude „Monte“ – shakedown na Rallye Monte Carlo umožnil jezdcům značky Volkswagen udělat si dobrou představu o tom, co mohou očekávat během následujících čtyř dnů v tomto tradičním úvodním podniku mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Ve „volném tréninku“ první soutěže letošní sezony byly výsledky rychlostní zkoušky o délce 3,52 kilometru, jižně od francouzského města Gap, ovlivněny nepříznivými podmínkami a postavením na startu. První posádka na startu měla nejlepší podmínky, protože s každým dalším průjezdem soutěžních vozů se na trať dostávalo stále více bláta.

Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) dokončila shakedown v novému Polu R WRC s třetím nejrychlejším časem, Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) byli čtvrtí nejrychlejší. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) dojeli v první ukázce síly na „Monte“ na jedenáctém místě. Naostro se začne ve čtvrtek večer po slavnostním startu v Monaku. První dvě rychlostní zkoušky budou odstartovány ve 20:21 h a 21:29 h místního času.

Komentáře po shakedownu na Rallye Monte Carlo:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Pro mě a Juliena se shakedown vyvíjel dobře. Nové Polo R WRC vypadá dobře a stejně skvěle se i řídí. Ale jedno je jisté: podmínky na této ‚Monte‘ nebudou snadné. Při teplotách kolem nuly nebude lehké předvídat, kde bude led a sníh a kde asfalt. Ledoví špióni budou hrát opět důležitou roli. Na letošní Rallye Monte Carlo bude také mnoho nových rychlostních zkoušek, které neznám. Návrat  Sébastiena Loeba bude pro mnoho fanoušků znamenat ještě napínavější podívanou, ale bezpochyby je tu ještě mnoho dalších jezdců, kteří chtějí bojovat o vítězství v těchto nepředvídatelných podmínkách.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Podle mého názoru je Rallye Monte Carlo nejnáročnější a nejobtížnější rallye v celém roce. Sníh, déšť, led, suchý asfalt – to jsou skutečně velmi rozmanité podmínky, které tu na nás čekají, a nikdy nevíte, co vás překvapí za další zatáčkou. A kromě toho máte nový vůz. Podmínky na dnešním shakedownu nebyly nejlepší. Na trať se brzy dostalo hodně bláta, takže povrch byl velmi kluzký. Navzdory tomu jsme dokázali vylepšit nastavení vozu Polo R WRC. Těším se, až tato rallye ve čtvrtek skutečně odstartuje. Pak teprve uvidíme, jak na tom jsme v porovnání s našimi rivaly.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Rallye Monte Carlo patří mezi nejobtížnější soutěže a rozhodně to je perfektní start do sezony WRC. V minulosti jsem tu bohužel nezajel nejlepší výsledky. V roce 2011 jsem musel odstoupit po pouhých několika metrech první rychlostní zkoušky a v uplynulém roce jsem dojel sedmý. Ale letos se cítím být připraven. Shakedown nám umožnil ujet několik kilometrů a vyzkoušet několik kombinací pneumatik. Tohle však nebyla typická ‚Monte‘. S takovým množstvím bláta mi to připomínalo spíš Rallye Velká Británie. V následujících dnech však bude velmi obtížné precizně předvídat podmínky, protože se mění velmi rychle. Při našem průzkumu jsme například zjistili, že 51-kilometrová rychlostní zkouška byla při prvním průjezdu pokryta sněhem, ale podruhé tam byl holý asfalt. Takže to bude zajímavé.

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Zimní přestávka byla dostatečně dlouhá, takže se už moc těšíme na Rallye Monte Carlo a nadcházející dny. Přijeli jsme s velkým nadšením – máme nový vůz a nový „look“ celého týmu. Máme velkou motivaci zopakovat loňský úspěch a velmi se těšíme, až se bude moci nové Polo R WRC porovnat se svými rivaly. Shakedown je vždy nejlepší příležitostí k tomu, abychom se přizpůsobili speciálním podmínkám soutěže. Dnes jsme toho plně využili. Skutečný start je ovšem až ve čtvrtek večer s prvními dvěma rychlostními zkouškami.“

V České republice je možné sledovat reportáže a přenosy z Rallye Monte Carlo na stanicích České televize a Sport 5.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen uspěl v shakedownu na Rallye Monte Carlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Citroën DS3

TEST: Citroën DS3 1.6 e-HDI - styl s vůní nafty

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud