Toyota Racing oslavila v Bahrajnu titul Mistra světa FIA WEC

ar5, 17. listopadu 2014, 11:22 Google+

Tým TOYOTA Racing vyhrál 6h závod v Bahrajnu, když v letošním ročníku Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA triumfoval už popáté a Anthony Davidson se Sébastienem Buemim si před posledním závodem sezóny zajistili titul v Poháru jezdců.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Posádka vozu č. 7 TS040 HYBRID ve složení Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway vybojovala díky solidnímu výkonu první vítězství v této sezóně a tým TOYOTA Racing tak letos ovládl už pátý závod.

Anthony a Sébastien obsadili v Bahrajnu 11. příčku, když kvůli technické závadě ztratili spoustu času, ale i to jim stačilo k zisku titulu v Poháru jezdců, protože jeden závod před koncem sezóny mají v průběžném pořadí nedostižný náskok. TOYOTA se tak může radovat z prvního titulu světového šampióna v Poháru jezdců od roku 1994, kdy Didier Auriol triumfoval v Mistrovství světa v rallye.

Tímto výsledkem si TOYOTA zároveň upevnila své postavení v čele Poháru konstruktérů, ve kterém vede před týmem Audi už o 40 bodů a 30. listopadu se bude v Sao Paulu v posledním závodě sezóny bojovat o posledních 44 bodů. Závod v Bahrajnu nabídl dramatickou podívanou. Hned po startu se Sébastien a Alex, kteří v kvalifikaci obsadili 2., resp. 4. místo, propadli startovním polem.

Zaváhání v první zatáčce ale dokázaly oba vozy TS040 HYBRID brzy dohnat a díky několika úspěšným předjížděcím manévrům Sébastiena Buemiho se posádka vozu č. 8 usadila už v 7. kole v čele závodu, zatímco stejně bojovně naladěný Alex se vyšplhal na 3. pozici.

Žluté vlajky, které 30 minut po startu zavlály na celém okruhu, využili oba piloti k rychlým zastávkám v boxech, ve kterých si nechali vyměnit pneumatiky a doplnit palivo. Díky pomalu jedoucímu startovnímu poli ztratili oba jezdci v boxech jen minimum času a na trať se tak vrátili na 3., resp. 4. místě. Brzy ale opět začali stoupat a hodinu po startu závodu už opět dominovali. Sébastien na první a Alex na druhé pozici zajížděli podobné časy a pomalu se zbytku startovního pole vzdalovali.

Po 90 minutách zamířila obě auta ve stejném kole znovu ke svým mechanikům, s odstupem pouhých 9 vteřin. Do kokpitu vozu č. 7 usedl Mike a Sébastien předal volant Anthonymu, který se z boxů vrátil do čela závodu. To ale nemělo dlouhého trvání. Vůz č. 8 musel brzy opět do boxů kvůli výměně alternátoru. Mike s vozem č. 7 se tak dostal do vedení, zatímco Anthony se po 30 minutách vrátil do závodu na 26. místě se ztrátou 17 kol.

Po další krátké zastávce, při které mechanici pouze zkontrolovali, že nový alternátor funguje dobře, se Anthony vydal na stíhací jízdu s jasným cílem – dokončit závod a s předstihem si zajistit titul v Poháru jezdců.Posádka vozu č. 7 měla cíl jiný. Mike vytrvale navyšoval svůj náskok a v polovině závodu převzal volant Stéphane s náskokem už téměř jedné minuty.

Do kokpitu vozu č. 8 se následně vrátil Sébastien a pokračoval ve skvělé jízdě, kterou brzy ozdobil nejrychlejším kolem závodu. Stéphane s vozem č. 7 si s přehledem hlídal vedoucí pozici a na poslední hodinu předal řízení Alexovi. Vůz č. 8 rychle stoupal startovním polem a 50 minut před koncem závodu, kdy Sébastiena naposledy vystřídal Anthony, kroužil už na 13. místě.

V závěrečných minutách jela obě auta téměř bok po boku. Alex ve voze č. 7 proťal cílovou čáru s náskokem 50.460 s a dvojnásobnou radost týmu TOYOTA Racing dovršil Anthony průjezdem pod šachovnicovým praporem.

Yoshiaki Kinoshita, prezident týmu: “Gratuluji Anthonymu a Sébastienovi k zisku titulu světových šampiónů. Titul si plně zaslouží, ovšem není to jen ocenění samotných jezdců, ale poděkování celému týmu za fantastické úsilí. Je to opravdu veliký úspěch, především proto, že letos začala nová éra v úsporné spotřebě paliva. Anthony a Sébastien se stali prvními mistry světa podle těchto nových pravidel a my jsme velmi pyšní, že závodní hybridní systém Toyota potvrdil svůj výkon a pomohl jim k zisku titulu. Chtěl bych poděkovat všem lidem, kteří se na tom podíleli – všem v TOYOTA Motorsport GmbH v Kolíně, našim kolegům v divizi motoristického sportu i hybridnímu oddělení TOYOTA Motor Corporation v Japonsku, stejně jako našim přátelům ze společnosti ORECA a všem našim partnerům. Také bych chtěl vzdát hold našim fanouškům, kteří nás od samotného začátku našeho projektu podporovali. Samozřejmě také velmi gratuluji Alexovi, Stéphanovi a Mikovi, kteří dnes nenašli přemožitele. Po několika závodech, ve kterých posádku vozu č. 7 brzdila spousta nejrůznějších faktorů, dnes ukázali, že jsou velmi rychlí a trpěliví, a to na trati, která je z hlediska pneumatik jednou z nejnáročnějších. Odvedli skvělou práci.“

TS040 HYBRID #7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Mike Conway)

Závod: 1. místo, 195 kol, 6 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 1 minuta 46.377 s

Alex Wurz: “Jsem moc šťastný za týmové kolegy, kteří se stali světovými šampióny. Celou sezónu jezdili neskutečně. My jezdci spolu velmi úzce spolupracujeme a panuje mezi námi skvělá atmosféra. Teď, když se stali mistry světa, musí si to pořádně užít. My jsme vyhráli závod a já z toho mám velkou radost. Musím říct, že je to díky Stéphanovi, který nás před tímto víkendem přesvědčil o správném nastavení vozu. Měli jsme výborné auto a odvedli vynikající týmovou práci.“

Stéphane Sarrazin: “Gratuluji Anthonymu a Sébastienovi. Letošní sezóna se jim báječně vydařila a tento okamžik si naprosto zaslouží. Mám velkou radost z dnešního závodu. Je fantastické opět vyhrát, obzvlášť tady v Bahrajnu, kde jsem vloni vyhrál ve voze č. 8. Při mé dnešní jízdě jsem musel trošku šetřit palivo, abychom se vyhnuli nutnosti pozdějšího tankování. Myslím, že jsem celou situaci zvládl a jezdil jsem dobře. Dnes nám prostě všechno vyšlo. S Alexem a Mikem jsme se výborně doplňovali, vlastně celý tým fungoval fantasticky, a to nejen tento týden, ale po celou sezónu.“

Mike Conway: “Anthony a Sébastien to dokázali a získali titul světových šampiónů. Během celé sezóny si vedli neskutečně dobře. Dnes se výborně dařilo i nám s vozem č. 7. Stéphane a Alex jezdili úžasně a já jsem se svým výkonem také spokojený. Je skvělé, že jsem mohl oplatit důvěru a podporu, kterou jsem cítil od celého týmu. Je to moje první vítězství v Mistrovství světa vytrvalostních soutěží, v mém druhém závodě za Toyotu – to je výborný výsledek a nádherný den. Tento okamžik si budu pamatovat velmi dlouho.“

TS040 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)

Závod: 11. místo, 177 kol, 7 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 1 minuta 45.989 s

Anthony Davidson: “Letošní sezóna je neskutečná. Pro mě osobně je toto jednoznačně největší úspěch v mojí kariéře, proto je pro mě dnešek velkým dnem. Ještě nikdy jsem se nestal světovým šampiónem, takže to pro mě opravdu hodně znamená a myslím, že mi to ještě ani pořádně nedochází. Tým odvedl úžasnou práci a připravil nám nejrychlejší auto. Nezískali jsme titul takovým způsobem, jak jsme chtěli, ale nestěžuju si. Chtěl bych moc poděkovat mechanikům za to, že dnes dokázali vrátit auto do závodu, a to nejen mechanikům od vozu č. 8, ale také od vozu č. 7, kteří nám pomáhali. Za tímto titulem stojí vynikající týmová práce a já jsem velmi vděčný všem, kteří se na tom podíleli. Dnešek je báječný den, ale ještě musíme dokončit práci v Brazílii a získat titul v Poháru konstruktérů.“

Sébastien Buemi: “Jsem nesmírně šťastný. Vyhrát Mistrovství světa, to je prostě nádherný pocit. Sice se nám to nepodařilo tak, jak jsme chtěli, ale jsme opravdu šťastní. Vyhrát šampionát, ve kterém soupeříte s takovými týmy, jako jsou Porsche a Audi, to je fantastický úspěch. Měli jsme dnes auto, se kterým jsme mohli zvítězit, ale jsem šťastný, že se to povedlo vozu č. 7. Chci poděkovat celému týmu, protože abyste mohli získat titul, potřebujete výborné auto a přesně takové jsme měli. Přestože je to titul v Poháru jezdců, je to ve skutečnosti titul pro celý tým, protože bez všech lidí v boxech, v Kolíně a v Higashifuji bychom tady s Anthonym dnes nestáli. Pokud se nám podaří vyhrát v Brazílii také Pohár konstruktérů, bude to fantastická sezóna.“

Vytisknout

Diskuze: Toyota Racing oslavila v Bahrajnu titul Mistra světa FIA WEC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Lexus RC 2015 dneškem zná svou cenu - anotační foto

Lexus RC 2015 dneškem zná svou cenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud