Peugeot 508 RXH se spalovacím motorem přichází na český trh

ar5, 2. listopadu 2014, 08:42 Google+

Nový Peugeot 508 prošel výrazným vývojem, jak z hlediska stylu, tak použitých technologií a motorů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Takto vybavený vůz z kategorie velkých cestovních automobilů ztělesňuje více než kdy jindy posun značky směrem k luxusnějším modelům. Nový Peugeot 508 je opatřen novou maskou chladiče, která je symbolem budoucích modelů značky, a nabízí nové prvky výbavy, jako je dotykový displej, couvací kamera nebo systém sledování mrtvého úhlu. Je rovněž vybaven úspornými a výkonnými motory, které již dnes splňují normu Euro 6.

Jedná se zejména o motor 2.0 BlueHDi 150 k s šestistupňovou manuální převodovkou, který je s úrovní emisí dosahujících pouhých 105 g CO2 /km jedním z nejlepších motorů ve své výkonové kategorii. Řada 508, která o roku 2012 existuje ve třech verzích karoserie, se rozšiřuje o zcela novou verzi RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6, jejíž prodej v Evropě odstartuje v listopadu 2014.

Segment D s výraznou image a nízkými náklady

V segmentu D- velkých cestovních automobilů - je Peugeot přítomen již několik desetiletí. Dobrá pověst značky se zde již dlouho opírá o úspěch čtyřkové a pětkové řady.

V Evropě (30 zemí) představuje tento segment přibližně 1 500 000 vozů ročně, z toho 45 % sedanů a 55 % kombi. Peugeot508 byl hned po svém uvedení na trh na začátku roku 2011 k dispozici ve verzích sedan a kombi. Dostal se mezi tři nejúspěšnější vozy segmentu v rámci mainstreamových značek. Vozy těchto značek nyní představují v segmentu D výraznou konkurenci, přestože této kategorii tradičně dominovaly prémiové značky. Dnes v Evropě tvoří mainstreamové značky již polovinu objemů segmentu D.

V roce 2012 obohatil řadu Peugeot 508 RXH HYbrid4. Ten představoval zcela novou nabídku v segmentu „allroadových“ cestovních automobilů. V případě RXH šlo tehdy stále o vůz zaplňující mezeru na trhu. Dnes se ale dnes s příchodem nových modelů tato nabídka rychle rozvíjí. Ve světě luxusních automobilů je ale Peugeot 508 RXH HYbrid4 stále výjimečný: využití dieselového hybridního pohonu, vzhled typu „allroad“, multifunkčnost a velmi šetrný přístup k životnímu prostředí – spojení těchto vlastností do jednoho vozu zůstává ve světě automobilů unikátní.

Silueta vozu Peugeot 508 RXH HYbrid4 působí velmi luxusně.  Tato verze karoserie je od nynějška k dispozici i se spalovacím motorem. Nový Peugeot508 RXH BlueHDi s motorem 2.0 BlueHDi 180 k EAT6 přiláká v tomto segmentu další potenciální zákazníky.

Nejmladší modelová řada v historii značky Peugeot 

Peugeot 508 modelům, jejichž název je zakončen osmičkou. Tato modelová řada je nyní nejmladší v historii značky. Peugeot 508 je zosobněním posunu značky směrem k luxusnějším kategoriím vozů. Je důkazem náročných požadavků na kvalitu a produktem posilujícím image značky po celém světě. Model, který se vyrábí ve Francii a v Číně, registruje od svého uvedení na trh již více než 370 000 prodaných vozů. Od roku 2013 je největším odbytištěm pro Peugeot 508 Čína, kde se prodá 36 % produkce tohoto modelu.

Nový PEUGEOT 508 zdokonaluje kvality, které byly oceňovány již při uvedení vozu do prodeje, ať už z hlediska designu, jeho bohaté a moderní výbavy nebo dynamických jízdních vlastností.

Výraznější design pro posílení charakteru vozu

Předchozí styl vozu Peugeot 508 byl plný inspirace a elegance. Vyznačoval se robustností a kvalitou provedení. Designerské týmy Peugeot se o tyto vlastnosti opřely a vozu přidaly ještě víc technologií, síly a charakteru.

Zásadním prvkem designu modernizovaného Peugeotu 508 je nová maska chladiče. Je vertikálnější a uprostřed je do ní zabudováno logo Peugeot. Na první pohled odkazuje na své slavné předchůdce z pětkové řady. Díky ní uvádí nový Peugeot 508 na scénu výraznější a elegantnější styl přední masky, který následně převezmou i ostatní budoucí modely v nabídce.

Nové proporce pro novou rovnováhu

Kapota prošla proměnou. Je nyní horizontálnější a všem třem verzím karoserie vozu dodává vzhled luxusní limuzíny, přičemž u sedanu zlepšuje rovnováhu mezi přední a zadní částí.

U sedanu je zadní část strukturovanější. Nárazník byl přepracován. Je oddělen od víka zavazadlového prostoru, ale současně je posílena jeho ochranná funkce. Délka nového Peugeotu 508 se tak v případě sedanu prodloužila o 38 mm, z toho 16 mm u předního převisu (stejně tak v případě SW) a 22 mm u zadního převisu. 

Zabudování nové masky chladiče u vozu Peugeot 508 RHX si vyžádalo prodloužení předního převisu o 5 mm, celková délka se tak zvýšila na 482,80 cm. 

Tyto nové obrysové rozměry podtrhují hodnoty elegance, čistoty a úspornosti, které u vozu Peugeot 508 figurují od jeho uvedení na trh. Velkorysá prostornost kabiny a zavazadlového prostoru se nezměnila.

Nová přední a zadní světla pro nový světelný podpis 

U vyšších verzí výbavy jsou pro přední část vozu rovněž charakteristická světla – přední světlomety, denní světla, směrovky, mlhovky – 100 % LED s vyspělou technologií. Přední světlomety tvoří 3 moduly, z nichž každý používá 4 LED diody, ty doplňují 3 LED diody na vnější straně světlometu zajišťující funkci přídavného osvětlení zatáček. Tato technologie nejenže zvyšuje bezpečnost, rychlost použití a úspornost, ale také umožnila světlomety zúžit a zdůraznit jejich pohled šelmy. Elegantní a technologickou stránku vozu zdůrazňuje malá velikost předních světlometů a jejich strukturované čočky.

Světelný podpis – ve tvaru tenké linky u sedanu a SW a ve tvaru lvích drápů u RXH – zajišťují denní světla sériově zabudovaná do nárazníku. Světlomety dodávají novému Peugeotu 508 charakteristický vzhled, jenž dobře vystihuje charisma celého vozu. Společně se směrovkami, které tvoří 4 LED diody obepínající tvar denních světel, a s mlhovkami – sériově montovanými od 3. úrovně výbavy – zabudovanými na koncích předního nárazníku v chromované liště tak pohled nového Peugeotu 508 tvoří nejméně 44 LED diod. 

U úrovní výbavy Access, Active a Allure se u vozu nový 508 poprvé objevují halogenové světlomety s vynikajícími fotometrickými vlastnostmi. Ostatní světla – denní, směrovky, parkovací a mlhová -  jsou stejná jako u vyšších úrovní výbavy. Tvoří je pouze LED diody a poskytují stejný světelný podpis. 

Zadní světla sedanu rovněž získala nový tvar. Jsou horizontálnější než dřív, ať už při pohledu z boku nebo zezadu. Každé z nich tvoří 36 LED diod rozložených do tvaru tří drápů, jejich opálově červený světelný podpis zajišťuje nezaměnitelný a technologický vzhled vozu. Zadní světla u verzí SW a RXH se zahnutým světelným podpisem zůstávají nezměněna.

Bohatší technologický obsah pro větší modernost 

Vůz se změnil i uvnitř. Do palubní desky je v rámci sériové výbavy od 2. úrovně (Active) zabudován sedmipalcový dotykový displej, na kterém je intuitivně seskupena většina ovladačů vozu. Na středovém panelu palubní desky jsou pod dotykovým displejem neustále dostupné ovládání hlavního menu – navigace, klimatizace, rádio, připojení na internet atd. Díky zabudování dotykového displeje došlo k odlehčení středového panelu, ze kterého zmizely některé ovladače. Do konzoly byla navíc začleněna nová uzavíratelná odkládací přihrádka. 

Před řidičem je umístěn komplexní sdružený přístroj připomínající sofistikovaný hodinářský výrobek. Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na který jsou v dobře čitelných barvách promítány informace o řízení a navigaci.

Bohatá výbava, péče věnovaná provedení i kvalita použitých materiálů – ať už u dekorativních prvků nebo u čalounění - odkazují interiér vozu 508 do světa luxusních moderních a elegantních automobilů.

U těchto luxusních automobilů se snoubí elegance a technologie. Výbava zahrnuje řadu komfortních a bezpečnostních prvků. Připomeňme bezklíčový přístup a startování, automatickou elektrickou parkovací brzdu, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, adaptivní dálkové světlomety (automatické přepínání dálkových světel), indikátor podhuštění pneumatik, přední a zadní parkovací asistent, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, hi-fi JBL,… K soupisu výbavy je třeba přidat dvě novinky: systém sledování mrtvého úhlu a couvací kameru, jejíž záběry jsou barevně promítány na dotykový displej.

Nový Peugeot 508 rovněž využívá širších možností mobilního připojení. Nabízí novou generaci služeb, které se opírají o mobilní internetovou technologii: Peugeot Connect Apps . K vyvinutým aplikacím je díky ergonomii dotykového displeje vynikající přístup a jejich používání je intuitivní. Řidič dostává v reálném čase praktické informace, které mu usnadňují každodenní řízení: volná místa na parkovištích v okolí, cena paliva na okolních čerpacích stanicích, dopravní informace, předpověď počasí, turistické informace z průvodce Michelin nebo TripAdvisor, telefonní seznam, ale také informace z aplikace Coyote (v závislosti na dané zemi).

Zákazníci technologie Peugeot Connect Apps mají přístup k obchodu Apps, kde najdou všechny dostupné aplikace. Tato nabídka příplatkových služeb se neustále rozvíjí a bude nabízena ve 13 evropských zemích na základě ročního předplatného. Zařízení Plug & Play 3G, které Peugeot Connect Apps aktivuje, se ve voze 508 připojuje k USB portu umístěnému v přihrádce před sedadlem spolujezdce.

Větší potěšení z řízení pro více dynamiky a účinnosti 

Nápravový systém vozu činí řízení velmi příjemným a bezpečným. Nový Peugeot 508 s přední nápravou s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí (u nejvýkonnějších dieselových motorů) nebo pseudo-Mc Pherson u ostatních verzí a zadní víceramennou nápravou nabízí vždy vynikající kompromis mezi komfortem a jízdními vlastnostmi. Z hlediska motorizací jsou všechny vozy vybaveny pohonnými jednotkami poslední generace.

Nový výkonnější a úsporný benzínový motor splňující normu Euro 6 

Peugeot 508 poprvé uvádí nový benzínový motor splňující normu Euro 6: 1.6 THP 165 k S&S spojený s šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou šestistupňovou automatickou převodovkou EAT 6. Tento nový motor, který nahradil motor 1.6 THP 156 k Euro 5, je přeplňovaný (turbo twin scroll) s přímým stechiometrickým vstřikováním (200 bar) a plynulým variabilním časováním ventilů. Nabízí výkon 165 k, což představuje nárůst o 9 koní. Vykazuje nižší emise CO2: od 129 g CO2/km (šestistupňová manuální převodovka), zatímco u předchozí generace dosahovaly emise nejméně 144 g CO2/km. Motor je vždy spojený se systémem Stop & Start se zesíleným startérem (STTd), a to u manuální i automatické převodovky. 

U nejnižší úrovně výbavy doplňuje nabídku benzínový motor 1.6 VTi 120 k Euro 5 spojený s šestistupňovou robotizovanou převodovkou. 

Bohatá nabídka dieselových motorů obohacená o technologii BlueHDI

Nabídku dieselových motorů splňujících normu Euro 5 doplňují již od počátku nové motory Euro 6. Nový PEUGEOT 508 je tak nabízen s následujícími motory:

- 1.6 e-HDI 115 k, spojený s šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou robotizovanou převodovkou. U tohoto velmi úsporného motoru byly v jeho nejlepší verzi homologovány emise 109 g CO2 /km; 

- 2.0 HDI 163 k, k dispozici s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou EAT6.

- 2.2 HDI 204 k, spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6. Tento motor je v nabídce u verzí GT.

Tato poslední generace dieselového motoru o objemu 2,2 l zaručuje vyšší měrný výkon (více než 93 k/l). Agregát je opatřen jedním turbodmychadlem s turbínou z materiálu vyrobeného ze slitin hliníku a titanu. Díky své nízké setrvačnosti umožňuje tento motor velmi výraznou akceleraci. Velmi propracovaná úprava motoru/automatické převodovky a specifické vyvažovací hřídele zajišťují novému vozu PEUGEOT 508 vysoké výkony s mimořádně nízkou úrovní hluku a současně emise pouhých 151 g CO2 /km.

Technologie BlueHDi Euro 6 je zastoupena dvěma výkonnými motory, které jsou v nabídce vozu nový PEUGEOT 508 již od počátku prodeje:

- Motor 2.0 BlueHDI 150 k s šestistupňovou manuální převodovkou vykazuje emise pouze 105 g CO2/km, bez ohledu na to, zda se jedná o sedan, nebo SW. Jde o nejlepší nabídku v segmentu D v rámci této úrovně výkonu.

- U nové verze motoru 2.0 BlueHDI 180 k  EAT 6 byly u sedanu homologovány emise 111 g CO2/km, což je jeden z nejlepších poměrů mezi výkonem a spotřebou v tomto segmentu. K radosti z jízdy a nízké spotřebě paliva u tohoto motoru přispívá automatická převodovka EAT 6 nejnovější generace z dílen skupiny PSA.

Tato verze motoru o výkonu 180 koní doplní od listopadu 2014 nabídku motorů u vozu RXH. Nový PEUGEOT 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 k EAT6, u něhož byly homologovány emise 119 g CO2/km a kombinovaná spotřeba činí 4,6 l/100 km, splňuje rostoucí poptávku v segmentu velkých silničních all-roadů.

Technologie HYbrid4 součástí nabídky vozu nový Peugeot 508: nejlepší environmentální výkony v segmentu

Technologie HYbrid4, která v tomto segmentu představuje prozatím jedinečnou nabídku, se pochopitelně využívá i u sedanu  a RXH. Díky tomu, že je tato technologie součástí nabídky u vozu Peugeot 3008, 508 a 508 RXH, dostala se značka v prodeji hybridních vozů v Evropě na 2. příčku. Dieselový motor 2.0 HDI o výkonu 163 k  a elektrický motor o výkonu 37 k pohánějící zadní kola fungují střídavě nebo současně. K dispozici jsou tak čtyři režimy jízdy, mezi nimiž může řidič přepínat (ZEV, 4×4, Sport a Auto). Řízení je pak velice příjemné a přináší zcela nové zážitky. Vůz je navíc velmi úsporný: homologaci získal na 85 g CO2/km, kombinovaná spotřeba je 3,3 l/100 km. Peugeot 508 HYbrid4 tak vykazuje nejnižší emise CO2 a spotřebu paliva ve svém segmentu.

Výroba a prodej na celosvětové úrovni

Nový Peugeot 508 se pro evropský trh vyrábí ve  francouzském městě Rennes a pro čínský trh ve Wuhanu. Na evropské trhy bude postupně uveden od 10. září 2014, na čínský trh se dostane v lednu 2015.

K výbavě, která již byla k dispozici u předchozí generace, přibyly u vozu nový PEUGEOT 508 dvě nové technologie:

Systém sledování mrtvého úhlu 

Tato technologie upozorňuje při jízdě řidiče na přítomnost auta nebo motocyklu v mrtvém úhlu. Systém využívá čtyři čidla umístěná v předním a zadním nárazníku. V příslušném vnějším zpětném zrcátku se rozsvítí světelná dioda, aby řidiče na přijíždějící vůz nebo motocykl upozornila. Tento prvek bezpečnostní výbavy je součástí sériové výbavy u úrovní výbavy 4  (Féline), GT a RXH a od úrovně 2 (Active) je k dispozici za příplatek (v závislosti na dané zemi). Systém je vždy spojen s předním parkovacím asistentem.

Couvací kamera

Nový PEUGEOT 508 nabízí couvací kameru, jejíž obraz je přenášen na dotykový displej na palubní desce. Kamera je součástí sériové výbavy u úrovní Féline, GT a RXH a za příplatek od úrovně Active (v závislosti na dané zemi).
Vytisknout

Diskuze: Peugeot 508 RXH se spalovacím motorem přichází na český trh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Rolls-Royce Phantom v extravagantní pohřební úpravě - anotační foto

Rolls-Royce Phantom v extravagantní pohřební úpravě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud