Carlos Ghosn nastínil harmonogram uvedení technologií pro autonomní řízení

ar5, 21. července 2014, 14:42 Google+

Nissan hodlá využít tržních příležitostí, které vznikají v souvislosti s rozmachem velkoměst a měnících se demografických trendů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Carlos Ghosn, prezident a výkonný ředitel společnosti Nissan Motor Co., Ltd., oznámil harmonogram, který si japonský výrobce automobilů stanovil pro uvedení nejnovějších technologií směřujících k automatizaci vozidel. Jejich cílem je podnítit zákazníky k rychlejšímu přijetí systémů autonomního řízení. Podle výkonného ředitele společnosti Nissan by nové technologie, mezi něž patří automatizované ovládací prvky zaměřené na jízdní pruhy a také systémy řízení provozu na dálnici, měly být představeny během příštích čtyř let. Jejich cílem je ukázat zákazníkům životaschopnost a význam systémů autonomního řízení, které by měly být komerčně dostupné v roce 2020.

Technologie pro autonomní řízení, které společnost Nissan postupně představuje, mají zlepšit bezpečnost a jízdní podmínky na silnicích, a to pomocí automatizace rutinních úkolů, které dnes motoristé musí plnit. Na rozdíl od pilotních projektů vozů se zcela nezávislým řízením, které jiní výrobci v současnosti předběžně testují, zůstávají řidiči ve vozech Nissan vybavených funkcemi pro autonomní řízení nadále „za volantem" a mají vše stále pod kontrolou. „Na konci roku 2016 zpřístupní společnost Nissan v rámci své strategie pro autonomní řízení dvě další technologie", uvedl Ghosn. „Přicházíme na trh s pilotem pro dopravní zácpy - technologií, která umožní využít autonomní (a bezpečné) řízení na ucpaných dálnicích. V téže době zpřístupníme pro široký sortiment vozidel plně automatizované parkovací systémy."

V projevu k zástupcům Klubu zahraničních dopisovatelů v Japonsku dále dodal: „Po tomto kroku bude v roce 2018 následovat uvedení velkého počtu ovládacích prvků zaměřených na jízdní pruhy, díky nimž si vozy samy poradí s nejrůznějšími riziky a budou moci přejíždět mezi jízdními pruhy. A ještě před koncem tohoto desetiletí představíme autonomní technologii pro křižovatky, díky které si vozidla poradí s křižovatkami ve městech bez nutnosti zásahu ze strany řidiče."

Nissan stojí v čele snahy automobilového průmyslu o větší automatizaci vozidel, jejímž cílem je ulevit řidičům od všedních úkolů a zároveň zvýšit jejich bezpečnost, uvolnit ucpané komunikace a přispět k redukci emisí. „Ve snaze o dosažení těchto cílů musí společnost Nissan využít příležitostí k růstu, které se objevují v souvislosti s významnými společensko-ekonomickými trendy ovlivňujícími celosvětový automobilový průmysl," doplnil Ghosn.

Poptávku po technologiích pro autonomní řízení, větším počtu vozidel s nulovými emisemi (jako je například Nissan LEAF, světově nejprodávanější elektromobil) a větších možnostech připojení ve vozidlech budou podle jeho předpovědi zvedat čtyři hlavní faktory. „Prvním z nich je rozmach globálních velkoměst, který posiluje potřebu inovací přispívajících k uvolnění komunikací, snížení emisí a lepšímu řízení provozu," uvedl Ghosn. „Druhým je rostoucí poptávka po komunikačních prostředcích ve vozidlech, které splní či překonají očekávání digitální generace. Naše vozidla musí mít stejně široké možnosti připojení jako chytré telefony a tablety, na nichž život této generace dnes a denně závisí."

Zatřetí je třeba překonat generační propast, a proto chceme nabídnout vozidla, která zaujmou rostoucí celosvětovou populaci seniorů. Tito spotřebitelé chtějí technologie a automatizované systémy, díky kterým budou moci řídit bezpečně i ve vyšším věku.

A konečně čtvrtým velkým trendem je tlak na podporu genderové rozmanitosti. Jde především o uznání důležité role, kterou ženy hrají jako spotřebitelky a kupující, ale i jako rozhodující činitelky a manažerky v celém automobilovém průmyslu."

V široce pojatém projevu o nových technologiích a měnící se demografii trhu Ghosn konstatoval, že podle očekávání společnosti Nissan by se v příštím roce mělo k vylepšeným komunikačním systémům připojit dalších více než 1,5 milionu vozů značky Nissan. Pomoci by jim v tom měly systémy na bázi cloudu, díky nimž kromě dalších služeb nabídnou lepší přístup k sociálním sítím, zábavním aplikacím a softwaru pro rozpoznání hlasu.

Předpověděl, že tyto služby budou společně s automatizací vozidel nabývat na významu s růstem velkoměst s více než 10 miliony obyvatel, který s sebou přinese větší využití silnic a potřebu jejich uvolnění i snížení emisí. Mimo jiné zmínil mladší motoristy a jejich požadavky na lepší možnosti připojení ve vozidlech, potřebu nabídnout větší míru automatizace pro generaci seniorů a také cíl přizpůsobit design a výkon vozů i marketing s nimi spojený ve větší míře ženám, které tvoří velkou část kupců nových vozů.

„Společnost Nissan bude součástí řešení dopravy v rostoucím počtu velkoměst.  Budeme se nadále snažit, aby naše vozy nabízely širší možnosti připojení. Chceme převzít vedoucí úlohu ve vývoji vozidel se systémy autonomního řízení. A ve všech aspektech podnikání uznáváme jedinečné potřeby starších řidičů, stejně jako vliv i dopad, který na automobilový průmysl mají ženy jako zákaznice."

zdroj: Nissan

Vytisknout

Diskuze: Carlos Ghosn nastínil harmonogram uvedení technologií pro autonomní řízení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Lexus RC-F

Veškeré technické parametry Lexusu RC F unikly na veřejnost!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud