Volkswagen e-Golf vyhrál největší rallye pro elektromobily na světě

ar5, 14. června 2014, 07:43 Google+

Volkswagen nasbíral v soutěži „WAVE TROPHY 2014“ plný počet bodů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

 

Elektricky poháněný e-Golf zvítězil v největší rallye pro elektromobily na světě v hlavní kategorii sériově vyráběných modelů „POPULAR WAVE“ a své konkurenty zanechal za sebou i v hodnocení hospodárnosti a dojezdu („Range Award“). Příkladný elektromobil tak prokázal plnou provozuschopnost v náročných vysokohorských podmínkách.

Soutěž „WAVE“ (World Advanced Vehicle Expedition“) se konala již počtvrté, ve dnech 31. května až 7. června 2014. Trasa největší přehlídky elektromobilů na světě, která letos přilákala na start celkem 80 týmů, vedla ze Stuttgartu až k luzernskému horskému masivu Rigi. Volkswagen e-Golf* vybojoval první místo v hlavní kategorii „POPULAR WAVE“ v etapách, jejichž délka činila v některých případech i více než 200 kilometrů. Švýcarský tým značky Volkswagen kromě toho získal ocenění „Range Award“ za nejlepší hospodárnost a dojezd.

Volkswagen e-Golf prokázal v letošní soutěži „WAVE TROPHY“ svou provozuschopnost v náročných vysokohorských podmínkách. Trasa soutěže o celkové délce téměř 1600 kilometrů byla rozdělena do osmi denních etap, v nichž čekalo na účastníky převýšení až 3000 metrů. Elektromobil přitom demonstroval mimořádnou celkovou hospodárnost, k níž významně přispívá enormní schopnost rekuperace kinetické energie.

Elektromobil e-Golf osvědčil své kvality ve zkoušce hospodárnosti ziskem ocenění „Range Award“. Oficiální údaj dojezdu 190 kilometrů v kombinovaném cyklu EU byl v reálném provozu výrazně překonán průměrnou spotřebou 9,4 kWh/100 km a dojezdem 244 kilometrů na jedno nabití sady akumulátorů. Dokonce i po 1566 kilometrech, ujetých během osmi dnů, zůstal e-Golf s průměrnou spotřebou 12,3 kWh/100 km pod hodnotou normované spotřeby elektrické energie. Volkswagen e-Golf vděčí za svou hospodárnost mimořádně inovativní celkové konstrukci, vylepšené aerodynamice (cx = 0,281) a minimalizovanému valivému odporu.

*Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,7 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 0 (kombinované); třída hospodárnosti: A+

 

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen e-Golf vyhrál největší rallye pro elektromobily na světě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Škoda Auto dodala pět nových vozů Škoda Superb pro Pražský hrad - anotační foto

Škoda Auto dodala pět nových vozů Škoda Superb pro Pražský hrad

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud