Škoda Octavia G-TEC jde do prodeje od 433 900 Kč

ar5, 6. března 2014, 10:48 Google+

Škoda Octavia G-TEC je jednou z hlavních novinek letošního autosalonu v Ženevě a současně je to také první Octavia s pohonem na stlačený zemní plyn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Na český trh dorazí novinka již v červnu. Ceny začínají na 433 900 Kč. K životnímu prostředí šetrný automobil bude dodáván jako Octavia G-TEC i Octavia Combi G-TEC, ve výbavových stupních Active, Ambition a Elegance. 

Škoda Octavia, náš bestseller, je poprvé k dispozici také s pohonem na stlačený zemní plyn,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika. „Naše nejsilnější modelová řada je tak nyní atraktivnější a zelenější. Technologie CNG představuje čistou mobilitu za dostupnou cenu. Octavia G-TEC je mimořádně atraktivní automobil pro firemní, ale i privátní zákazníky,“ doplňuje Luboš Vlček. 

Škoda Octavia G-TEC je v nabídce ve výbavových stupních Active, Ambition a Elegance. Objednávky začnou obchodníci značky Škoda v České republice přijímat od dubna 2014. Za základní cenu 433 900 Kč nabízí Octavia G-TEC Active ve standardní výbavě například sedm airbagů, stabilizační systém ESC, multifunkční autorádio Blues s rozšířenou konektivitou (Aux-In/USB) nebo palubní počítač s displejem Maxi DOT. Paket PLUS za 11 500 Kč přidá klimatizaci a další prvky mimořádné výbavy. Verze Škoda Octavia Combi G-TEC startuje na částce 466 900 Kč.

Dvoupalivový přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW, dojezd až 1 330 km Nová Škoda Octavia G-TEC je poháněna přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Ten je schopen spalovat jak benzin, tak CNG (tj. Compressed Natural Gas - stlačený zemní plyn). Součástí technických opatření tohoto modelu je ekologický paket Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Moderní hnací agregát splňuje již nyní emisní normu Euro 6, přestože ta začne platit až od září 2014.  

Hodnoty dojezdu na jedno natankování jsou působivé. Jen čistě na CNG ujede automobil 410 km. Kombinovaná spotřeba činí 5,4 m3(3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km. Při provozu na benzin umožňuje plná nádrž dojezd 920 km. Na jedno natankování obou paliv tak umí Octavia G-TEC absolvovat až 1 330 km bez zastávky u čerpací stanice. Dvě nádrže na CNG pojmou 97 l, resp. 15 kg stlačeného zemního plynu. Benzinová nádrž má objem 50 l. 

Palivové nádrže na CNG jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky tomu není omezena velkorysá nabídka prostoru pro cestující a jejich zavazadla, a tak i Octavia G-TEC, spalující zemní plyn, patří k nejprostornějším vozům své třídy. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia G-TEC), resp. 480 litrů (Octavia Combi G-TEC). 

Nová Škoda Octavia G-TEC přesvědčuje nízkými provozními náklady. Cena paliva CNG je na českém trhu, podobně jako v mnoha dalších zemích Evropy, podstatně nižší než cena nafty nebo benzinu. Při jízdě s vozem Škoda Octavia G-TEC na stlačený zemní plyn činí náklady na palivo v kombinovaném cyklu méně než 1 Kč/km.  

Uvedení vozu Škoda Octavia G-TEC na trh je dalším milníkem značky v oblasti modelů šetrných k životnímu prostředí. Technologie CNG je pro značku ŠKODA důležitým pilířem strategie trvale udržitelného rozvoje. V současné době Škoda vyrábí 97 variant modelů, které mají kombinované emise CO2 nižší než 120 g/km, z toho 17 variant modelů, jejichž emise CO2 jsou nižší než 100 g/km. 

Octavia G-TEC je druhým modelem značky Škoda, který je schopen provozu na stlačený zemní plyn. Od konce roku 2012 je v nabídce také CNG-varianta modelu Citigo

Vytisknout

Diskuze: Škoda Octavia G-TEC jde do prodeje od 433 900 Kč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Hyundai Intrado - Koncepční studie předzvěstí nového crossoveru - anotační foto

Hyundai Intrado - Koncepční studie předzvěstí nového crossoveru

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud