Nový Peugeot 108: výrazný ve všech podobách

ar5, 14. února 2014, 08:00 Google+

Poté, co značka Peugeot obnovila svou nabídku v segmentech B a C, nyní představuje nový městský vůz. Novinka Peugeot 108 přináší do tohoto rostoucího dynamického segmentu závan svěžesti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
peugeot 108

peugeot 108 | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Nový Peugeot 108 je kompaktní, tudíž přirozeně vhodný pro jízdy po městě. Jeho provedení je elegantní a stylové. 

Zákazník získává možnost vytvořit si svůj vlastní automobil: hatchback nebo vůz s otevřenou střechou. Na výběr jsou různé typy osobních úprav na míru, varianty vzhledu interiéru, počet dveří, barvy... Každý vůz má svůj vlastní charakter.

Díky velkému dotykovému displeji s funkcí Screen Mirror včetně nových protokolů připojení MirrorLink a AppInCar se nový Peugeot 108 stává zrcadlem chytrého telefonu svého uživatele.Nový model je vybaven prvky příslušenství vyšších segmentů, jako je kamera pro snadné couvání, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání a startování.

Talentovaný a moderní nový vůz nezapomíná ani na základní požadavky segmentu. Díky své hbitosti a kompaktním rozměrům je dokonalým společníkem do města. Zásluhou výkonných tříválcových motorů je jeho provoz velmi úsporný. Peugeot za pouhé dva roky zcela obnovil svou nabídku v segmentech A, B a C. Dnes značka ve své omlazené nabídce hrdě vítá nový Peugeot 108.

Nový model 108 se podílí na produktové ofenzívě a na posunu značky směrem k luxusnějším kategoriím. Dokazuje to svojí osobitostí a kvalitou, s důrazem na možnost vytvoření vlastního charakteru, což je přednost, kterou zákazníci velice vyhledávají. 

Peugeot 108 - hatchback, Peugeot 108 TOP! - vůz s  otevřenou střechou 

Nový městský vůz značky existuje ve dvou verzích karoserie: jako hatchback 108 a jako vůz s otevřenou střechou 108 TOP!

Peugeot 108 lze spatřit například ve verzi pětidveřového hatchbacku v odstínu červená Purple s  motivy ve tvaru diamantu, které si pohrávají se světlem. Jiný vůz je ve  třídveřovém provedení a překvapuje dvěma odstíny karoserie – červená Purple se spojuje s šedým odstínem Gallium v horní části. Další vůz je třídveřový v elegantním bílém odstínu Lipizan pokrytém jasně vykreslenými květy. Díky složenému plátnu střechy v červené Purple je viditelný interiér vozu. Lišta palubní desky ve verzi Aïkinite obepíná černě lesklý středový panel s velkým dotykovým displejem, sedadla mají kožené čalounění. Uvedené příklady vozů jsou vzhledově velice rozdílné, všechny ale patří do stejné rodiny ... jde o několik z mnoha možných podob nového vozu Peugeot 108.

Nový Peugeot 108, který byl koncipován jako vůz vyššího segmentu, dokonale splňuje hodnoty značky. Je vyvážený, elegantní a rafinovaný. V minimálním objemu se kombinují přesné linie a harmonické křivky a společně vyzývají řidiče, aby se posadil za volant. Za jeho klasickým a sofistikovaným vzhledem se skrývá moderní a dynamická osobnost: pronikavý pohled, plynulý tvar, nekonečné možnosti úprav na míru a technologická výbava. To vše mu dodává ve své kategorii jedinečnou identitu.

Model 108 je určen pro městský provoz, v němž se pohybuje efektivně a elegantně. Čelní strana svou robustností navozuje pocit klidu. Je na svůj segment pozoruhodně hutná. Je strukturována maskou chladiče, středovým nosníkem a spodním přívodem vzduchu.

Přední světlomety jsou pevně zabudovány do karoserie. Technologické projektory, které jsou stejné pro všechny stupně výbavy, dodávají svou kombinací černé barvy a chromu vozu pronikavý pohled. V horní části je do nich vsazena LED dioda. Tato technologie se používá také pro denní svícení, diody jsou zabudovány do robustní lišty kolem mlhových světel ve tvaru písmene C.

Lišta mřížky chladiče má přesně zkosený okraj a vypadá, jako by byla vyrobená z jednoho kusu. Nahoře nad ní je umístěné logo značky, hrdě zasazené mezi dvěma záhyby podsadité kapoty, jejíž linie plynule navazují na čelní sklo a evokují dynamické vlastnosti vozu Peugeot 108.  

Při pohledu z boku je kompaktnost zvýrazněna převisy, které jsou na maximum zkrácené. Dveře, které zasahují téměř od jednoho kola k druhému, umožňují velmi snadné nastupování do vozu. Dynamika je zdůrazněna chromovanou lištou, která se vynořuje z předních blatníků a obepíná spodní okraj oken.

Navázání na zadní stranu zajišťují světla, jež vyrůstají z boků a zahrnují v sobě všechny funkce včetně zpětných světel a mlhovek. Díky 3D efektu vystupuje z karoserie světelný podpis se třemi „vrypy lvích drápů“, který je typickým znakem značky. Horizontální linie nárazníku přispívají ke stabilitě vozu. 

Velké zadní výklopné prosklené dveře, které se vyznačují praktičností, sahají od spojleru, v němž jsou zasazeny závěsy, až po práh. Ve spodní části je sklo chráněno neprůhledným sítotiskovým rastrem, který zakrývá pohled do zavazadlového prostoru.

Bohatost exteriéru pokračuje i po otevření dveří. I přes velice kompaktní vnější rozměry vozu se v interiéru skrývá velice pohodlná kabina. Interiér je určen pro intuitivní použití, každé oblasti je přiřazena jedna funkce. 

Řidič přímo před sebou nalezne komplexní do jednoho místa sdružené informace, které si tak může rychle přečíst. Přístrojová deska je spojená s výškově nastavitelným sloupkem řízení a je krytá clonou, aby se zajistila čitelnost údajů za všech podmínek. Přístrojovou desku tvoří soustředně umístěný analogový tachometr a LCD displej. Z obou stran je na rozšířeních umístěný otáčkoměr a ukazatel řazení rychlostních stupňů (Gear Shift Indicator).

Řidič usazený ve výškově nastavitelném sedadle má pohodlný přístup k jednotlivým ovladačům. Jedinou rukou ovládá příslušenství seskupené na středovém panelu: velký sedmipalcový dotykový displej, tlačítko startéru spojené se systémem bezklíčového odemykání a startování, automatická klimatizace. Za volantem řidič nalezne ovladač omezovače rychlosti, zatímco otevírání víčka palivové nádrže a seřizování elektricky ovládaných vyhřívaných zpětných zrcátek je snadno dostupné na palubní desce. Intuitivně najde ovladače obou předních oken, seskupené na dveřním panelu na straně řidiče.

A konečně mu stačí zvednout ruku a objeví na klenbě stropu elektrické ovládání plátěné střechy a tím volný prostor o šířce 80 cm a délce 76 cm. Kromě toho má možnost nastavit otevření střechy do libovolné polohy: jen nad předními sedadly, nad všemi 4 sedadly atd. Po otevření střechy se automaticky vysune aero-akustický spojler omezující proudění vzduchu v kabině.

Osobní úpravy na míru, každý může mít vlastní Peugeot 108

Na voze Peugeot 108 vás neokouzlí jen jeho design. Nabízí také mnoho možností úprav dle přání a vkusu zákazníka. Ten, který se rozhodne pro Peugeot 108 TOP!, má možnost zvolit si odstín plátna střechy. Černá, šedá, červená Purple? Může se rozhodnout podle zvolené barvy karoserie. V nabídce je osm možností, dvě jsou zcela nové: zlatavě měděná Aïkinite a červená Purple. Dvoubarevné provedení je vyhrazeno výlučně pro třídveřový hatchback a je dispozici ve dvou verzích: červená Purple a šedá Gallium nebo bílá Lipizan a Aïkinite.

Po tomto prvním kroku může zákazník jít ještě dále a vytvořit si svůj vlastní 108ku pomocí sedmi témat osobních úprav a tří verzí interiéru. Témata zahrnují polepy určené na karoserii, vnější zpětná zrcátka, polepy určené do kabiny, koberečky, ovladače otevírání (mechanické, systém „plip“ nebo karta pro bezklíčové odemykání a startování), zatímco tři verze interiéru určují vzhled lišt palubní desky a středového panelu.

Již od začátku projektu bylo naším cílem vytvořit auto, které bude řidiči dělat radost. Nový Peugeot 108 vám všemi svými funkcemi vykouzlí každý den úsměv na tváři. Díky osobním úpravám na míru bude mít každý svůj jedinečný vůz.

Ze sedmi témat osobních úprav se tři vracejí k textilní klasice. Téma Dressy je reinterpretací nadčasového vzoru „kohoutí stopa“ s 3D efektem vytvořeným kontrastem mezi přesně vyrýsovanými motivy. Téma Dual reprodukuje vzor plátna pro výšivky. Exkluzivní dvoubarevný 108 nabízí na karoserii prolínání dvou odstínů. Téma Kilt představuje tartanovou látku s vyšrafovanými pruhy. 

Elegantní téma Diamond si pohrává s matností a jasem čtyř stran hranolů. Vytváří tak efekt objemu a pohybu a jakoby vystupuje z karoserie. Čárové kódy moderního tématu Barcode si pohrávají s  barvami.

Prvky tvořící téma Sport vytvářejí sportovní vizi městského auta. Kapota a zadní blatníky nesou motiv postupně odstiňované šachovnice. Vnitřní černě lakované zpětné zrcátko je zdobeno červenou lištou. Interiér doplňují specifické koberečky.

Téma Tattoo nabízí přesně ohraničené květy z imitace kovu. Jsou načrtnuté jedním energickým tahem, výraz jim dodávají i vyšrafované okvětní plátky.

Kabina je nabízena ve třech verzích: Porcelaine, s matně bílými lištami palubní desky a středového panelu, Aïkinite spojující odstín Aïkinite na palubní desce s černě lesklým středovým panelem a Porcelaine Aïkinite s matně bílou palubní deskou a středovým panelem ve verzi zlatavé mědi Aïkinite.

Peuegot 108 také nabízí výběr z několika verzí čalounění. Látka Curitiba je exkluzivně v nabídce úrovně Access. U úrovní Active a Allure jde o tartanovou látku Carolight v novém provedení. Peugeot 108 TOP! s  otevírací střechou nabízí látku Rayura Aïkinite. Kožené čalounění, které je exkluzivně součástí úrovně Allure, je nabízeno u obou verzí karoserie.

Připojení nového vozu Peugeot 108 k smartphonu zákazníka

S vozem Peugeot 108 vstupuje městský automobil do nové éry, a to díky velkému dotykovému displeji majestátně umístěnému uprostřed palubní desky. Tento sedmipalcový displej je součástí příplatkové výbavy u verze Active a sériové výbavy u verze Allure. Jde o rozhraní umožňující používat rádio, palubní počítač a nastavovat parametry vozu. A v ovládání funkcí jde ještě dál!

Umožňuje připojit chytrý telefon, jenž je nyní možné používat i ve voze. Uživatel může svůj smartphone připojit dvěma způsoby: pomocí Bluetooth® především pro funkci telefonu a hudebního přehrávače, nebo pomocí funkce Mirror Screen, která funguje na bázi technologie MirrorLinkTM   pro telefony s operačními systémy Android, RIM a Windows, a AppInCar pro telefony se systémem iOS.

Peugeot 108 je městský vůz, který předběhl svou dobu. Je samozřejmě mimořádně kompaktní, to je základ. Díky technologii Mirror Screen přenáší řidiče do nové éry připojení. Zážitek za volantem je jedinečný.

Díky funkci Mirror Screen se z dotykového displeje vozu stává zrcadlo připojeného kompatibilního telefonu. Řidič pak smartphone ovládá na dotykovém displeji vozu. V závislosti na připojeném telefonu jsou aplikace rovněž ovladatelné hlasovými příkazy s využitím systému rozpoznávání hlasu. 

Je-li vůz v pohybu, je z bezpečnostních důvodů omezen přístup k některým aplikacím. Při jízdě může řidič používat aplikace užitečné pro řízení, jako je například navigace a dále funkce, jaké nabízí například Peugeot Music, internetové rádio značky, jehož provoz byl zahájen při této příležitosti. 

Nový Peugeot 108 pro každodenní radost 

S délkou 347 cm a šířkou 162 cm je 108 mistrem kompaktnosti, kterou ve městě oceníte. Díky zkráceným převisům a poloměru otáčení jen 480 cm překonává vůz překážky s obdivuhodnou lehkostí. Tato architektura rovněž umožnila přesunout místo řidiče co nejvíc dopředu, díky čemuž se řidiči zlepšil výhled.

Pro zákazníka je nový model 108 zárukou přesunu směrem k  luxusnějším kategoriím vozu. Styl, kvalita, výbava, motory ... vše bylo vzato v úvahu k uspokojení zákazníka, který má pocit z jízdy ve vozidle vyššího segmentu.

Při nakládání věcí do zavazadlového prostoru odhaluje vůz jednu ze svých mnoha předností. Karta pro bezklíčové otvírání a startování umožňuje jediným stisknutím tlačítka odemknout dveře a zadní výklopné dveře, které se navíc pootevřou.

Při otevření zadních výklopných dveří se automaticky sklopí odkládací deska k oknu a objeví se zavazadlový prostor, který je na tuto kategorii velkorysý: 196 litrů se sadou na opravu pneumatik, 180 litrů s rezervním kolem. Díky nízkému prahu pouhých 77 cm a 1 m širokému prostoru mezi podběhy kol je nakládání vozu velmi snadné. Počáteční objem může být zvýšen na 750 litrů sklopením opěradel zadních sedadel dělených v poměru 50:50. Stačí jednoduše zatáhnout za jednu z  páček dostupných zvenčí. Uvnitř ukrývá spoustu úložného prostoru. Schránka před spolujezdcem je uzavřená a vejde se do ní litrová láhev, do kapes ve dveřích je možné uložit půllitrovou láhev.

Díky nastavitelné výšce sloupku řízení a sedadla je velmi snadné najít rychle pohodlnou polohu pro řízení. U startování opět oceníte kartu pro bezklíčové odemykání a startování, stačí stisknout tlačítko umístěné na středovém panelu. Řidič se díky omezovači rychlosti a automatickému spouštění světel může soustředit na jízdu. Po zařazení zpětného chodu zobrazí kamera na barevném dotykovém displeji prostor za vozidlem. Toto zařízení zajišťuje ve spojení s kompaktností vozu bezpečné a snadné manévrování.

Posádka je za všech okolností chráněna sériově montovanými šesti airbagy: dva čelní (airbag spolujezdce lze vypnout), dva boční vepředu a dva hlavové chránící přední i zadní sedadla. A konečně, pro bezpečnost dětí jsou dvě zadní sedadla vybavena úchyty Isofix.

Motor pro každé použití

Řadu tvoří čtyři účinné tříválcové motory   :

- 1.0 e-VTi 68 k, pětistupňová manuální převodovka, 88 g CO2/km,

- 1.0 VTi  68 k, pětistupňová manuální převodovka, 95 g CO2/km,

- 1.0 VTi 68 k, pětistupňová robotizovaná převodovka ETG5, 97 CO2/km,

- nový motor PureTech 1.2 VTi 82 k, pětistupňová manuální převodovka, 99 g CO2/km.

Motory využívají lehkosti vozu, jehož hmotnost začíná na pouhých 840 kilogramech, a poskytují posádce velmi dobrou jízdní stabilitu i komfort. Podvozek za tímto účelem využívá přední nápravu typu Pseudo McPherson a zadní deformovatelnou příčku z tvarované trubky. Ve srovnání s dílem z lisované oceli má toto řešení tu výhodu, že zlepšuje vedení a snižuje hmotnost.

Snadné a bezpečné jízdní vlastnosti

Ihned po rozjetí řidič poznává, jak snadno se Peugeot 108 ovládá. K tomuto bezprostřednímu pocitu přispívá nízká hmotnost (od 840 kg), elektrický posilovač řízení a kvalita podvozku. vzbuzuje za všech okolností důvěru ve své bezpečné jízdní vlastnosti.

Rozchod je 1425 mm vpředu a 1420 mm vzadu. K dispozici jsou dva rozměry pneumatik, 165/65 R14 nebo 165/60 R15, jejichž velmi nízký valivý odpor přispívá k celkové účinnosti vozu. Tlak v pneumatikách je průběžně monitorován nepřímým systémem sledování podhuštění (Indirect Tyre Under-Inflation Detection systém). 

Brzdový systém zahrnuje v rámci sériové výbavy ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém brzdové podpory v kritických situacích a odpojitelný elektronický systém kontroly stability (ESP). Systém je vpředu doplněn o vzduchem chlazené brzdové kotouče o průměru 247 mm a vzadu o bubnové brzdy o průměru 200 mm.

Dynamické vlastnosti vozu řidiče potěší: rychle reagující řízení, stabilita brzdění v přímém směru i v oblouku, elektrický posilovač řízení, který je lehký ve městě a informativní na otevřené silnici.

I ze stojícího modelu 108 vyzařuje účinnost; všechny motory jsou vybaveny asistentem pro rozjezd do svahu. Tento systém udrží vůz na krátkou chvíli na místě, aby měl řidič čas přesunout nohu z brzdového pedálu na pedál akcelerátoru.

Nový model 108 zaručuje, že svému majiteli změní každodenní život. Díky mimořádné kompaktnosti a pohyblivosti se bude lehce pohybovat po městě. Při cestách mimo město s naloženým zavazadlovým prostorem o objemu 196 litrů si může řidič vychutnat dynamiku a ovladatelnost vozu. Interiér nabízí výbavu na úrovni vyšších segmentů: Mirror Link, kamera pro snadné couvání, bezklíčové odemykání a startování… 

A když majitel potká na silnici jiný Peugeot 108, je to příležitost pro setkání a diskusi, pro prohlídku jiné verze. Různí se karoserie, úpravy na míru, interiér, barva..


Vytisknout

Diskuze: Nový Peugeot 108: výrazný ve všech podobách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Faceliftovaný Volkswagen Amarok přistižen ve Skandinávii - anotační foto

Faceliftovaný Volkswagen Amarok přistižen ve Skandinávii

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud