Pretekárske transportéry od Mercedesu

Braňo Porubčan, 1. prosince 2009, 07:00 Google+

Úspech pilotov a súťažných vozidiel závisí tiež od transportérov na ich prepravu, bez ktorých by sa žiadne preteky nemohli konať. Optimálne podmienky pre to vytvára najnovší pretekársky transportér Mercedes-Benz Actros poháňaný osemvalcovým turbodieselom o objeme 15,9 litra.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz

Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Spolu s návesom, ktorého výška v sedle dosahuje štyri metre, je dlhý 16,5 metra. Zabezpečí prepravu pre závodný tím s hviezdou Formuly 1 ale napríklad aj pre preteky Tourenwagen.

Najnovší pretekársky Actros má okrem iného komfortne vybavenú, na najvyššom mieste nad sedlom návesu umiestnenú, pobytovú a návratovú zónu pre pretekárov. Je v nej i pohodlná okrúhla sedacia súprava na odpočinok, chladnička, či skrinka s miestom na prilbu, pretekársku obuv a kombinézu. V hornom podlaží ponúka náves Actrosu miesto pre dva pretekárske automobily za sebou. Nakladá a vykladá ich zdvíhacia plošina. V spodnom podlaží je dostatok priestoru pre skrinky s nástrojmi. Niektoré nástroje sú umiestnené i v pohyblivých kontajneroch na kolieskach určených pre prácu v boxoch pretekárskych tratí. Časť bočnice návesu je sklopná a v jej úložných priestoroch, prístupných zvonka, je pripravený ďalší materiál.

Pretekársky transportér s hviezdou dostal obdobne ako samotné pretekárske vozidlá bohatú sériovú bezpečnostnú výbavu. Nechýba mu bezpečnostný balík s reguláciou stability a kolísania karosérie, asistentom udržiavania jazdného pruhu ako aj reguláciou odstupu od predného vozidla s aktívnym brzdovým asistentom. Ten pri hrozbe nárazu do prekážky samočinne spustí maximálne brzdenie. Takúto bezpečnostnú technikou nemá žiadny pretekársky automobil.

Pretekársky transportér Mercedes-Benz Actros nadväzuje na 75-ročnú históriu, ktorú začali prepravou legendárnych Strieborných šípov jeho predchodcovia. Ich prvú generáciu predstavoval transportér Lo 2750 (číslo označuje hmotnosť bez záťaže v kilogramoch) s nízkym rámom z 30-rokov. Druhú, v čase svojho zrodu roku 1955 neslýchane rýchly transportér dlhý 6,75 metra, široký dva metre a vysoký ako človek. Podnes fascinuje svojimi tvarmi odvodenými od pretekárskej formuly. Platformu mu poskytol predĺžený trubkový rám luxusného kupé Mercedes-Benz 300 S. Výkonný motor – už vtedy s priamym vstrekovaním benzínu – dostal zo športového automobilu 300 SL. Dielce karosérie ako dvere a blatníky aj prvky výbavy zasa z limuzíny Mercedes-Benz 180.

Vytisknout

Diskuze: Pretekárske transportéry od Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Dálniční známky pro rok 2010 v prodeji od úterý

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud