Volkswagen Polo Bluemotion - úsporně nadevše

Marek Litzman, 3. března 2009, 10:42 Google+

Stále se jedná o studii - nejúspornější pětimístný automobil všech dob. Jméno: Polo BlueMotion. Spotřeba: 3,3 l/100 km. Emise CO2: pouhých 87 g/km. Pravděpodobnost sériové výroby: velmi vysoká.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polo BlueMotion

Polo BlueMotion | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Představení zbrusu nového Volkswagenu Polo najdete zde.

 


 

 Tisková zpráva volkswagen ČR:

Před uvedením na trh však musí být nejprve zcela dokončen vývoj zbrusu nové pohonné jednotky 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Na tomto cíli v současné době usilovně pracuje tým pod vedením šéfa vývoje Dr. Ulricha Hackenberga. "Očekáváme, že do výroby bychom s novým motorem mohli v únoru roku 2010. Splnění tohoto cíle je nesmírně ambiciózní a zavazující. Všechny části studie Polo BlueMotion včetně nového motoru ale již teď pracují tak slibně, že jsme nepochybně na správné cestě náš cíl splnit," uvádí Hackenberg.

"Všechny části", na které se ve svých slovech odvolává Dr. Hackenberg zahrnují automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

To však nejsou jediná vylepšení. Na studii Polo BlueMotion, která váží pouhých 1080 kg, provedl Volkswagen celou řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem na 15palcových kolech z lehkých slitin. Toto všechno má za následek úsporu paliva o 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %.

Mezi další zajímavosti studie Polo BlueMotion prezentované v Ženevě patří exkluzivní interiér "Power On" a multifunkční displej indikující zařazený rychlostní stupeň a tlak v pneumatikách. Navenek je vůz vyveden v nové barvě s názvem "Emotion blue".

Systém Start-Stop do detailu
Obzvláště zajímavé je přiblížení intuitivně operujícího systému Start-Stop. Když řidič zastaví na křižovatce na červenou, sešlápne brzdu, vyřadí na neutrál a vyšlápne spojku. Dokončení tohoto zažitého řetězu úkonů dočasně vypne motor a na multifunkčním displeji vozu se zobrazí zpráva "Start Stop". Jakmile na semaforu naskočí zelená a řidič sešlápne spojku, motor okamžitě nastartuje, z displeje zmizí zpráva "Start Stop" a po zařazení vůz pokračuje v jízdě.

Regenerativní brzdění do detailu
Regenerativní brzdění pomáhá tou nejúčinnější možnou formou využívat energii, která by jinak byla ztracena. Během zpomalení či brzdění ve studii Polo BlueMotion (tj. kdykoli řidič pustí pedál plynu nebo brzdí) je zvýšeno dobíjecí napětí v alternátoru, což efektivně přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, která dobijí baterii vozu. Díky sofistikované řídicí jednotce alternátoru, která reguluje optimální dobíjení baterie, je také možné při rozjezdu či při jízdě konstantní rychlostí naopak dobíjecí napětí snížit, a dokonce lze alternátor i zcela vypnout. Výsledkem je snížení zátěže motoru a lepší hospodárnost provozu.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Polo Bluemotion - úsporně nadevše

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Iosis Max

Ford Iosis Max - předzvěst nového C-maxu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud