Audi A4, zbrusu nové a přitom dostupnější

Pavel Stavebník, 1. listopadu 2007, 15:07 Google+

Nové Audi A4 posunuje značku čtyř kruhů v rámci automobilové střední třídy výrazně kupředu. Motory, které pohánějí nový sedan - jak vznětové TDI, tak zážehové TFSI nebo FSI - mají přímé vstřikování paliva do válců a kombinují tak vysoké výkony s vysokou účinností.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A4

A4 | foto: Audi

Sdílejte článek

Inovovaná koncepce podporující výbornou jízdní dynamiku a použití mnoha technických řešení, převzatých z větších modelů, jsou hlavní důkazy výsadního technického postavení značky na automobilovém trhu.

Nové Audi A4 se na českém trhu objeví ještě před letošními Vánocemi a již nyní je možné ho objednávat. S velkým napětím očekávaný nejsportovnější sedan střední třídy osloví nejen tradiční zákazníky značky Audi ale i nové odběratele. Vysoká kvalita a skvělé jízdní vlastnosti jsou podpořeny i atraktivními cenami.

Základní verze Audi A4 1.8 TFSI s cenou 862 400 Kč je poháněna zážehovým motorem o výkonu 118 kW dosahovaným v širokém pásmu mezi 4500 a 6200 min-1. Díky přeplňování tento motor disponuje maximálním točivým momentem 250 Nm mezi 1500 a 4500 min-1, zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,2 s a jeho nejvyšší dosažitelná rychlost je 225 km/h. Dynamické vlastnosti nového Audi A4 ale nejsou vykoupeny vysokou spotřebou paliva. Automobil dlouhý 4,7 m má s tímto motorem kombinovanou spotřebu jen 7,1 l/100 km.

Sériová výbava je skutečně rozsáhlá a obsahuje například přední, boční a hlavové airbagy, elektronický stabilizační program ESP, automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/55 R16, rádio Chorus s  přehrávačem CD nebo elektromechanickou parkovací brzdu či inteligentní klíč s datovým úložištěm pro servisní informace.

Cena vznětové verze 2.0 TDI (105 kW/143 k) byla stanovena na 927 400 Kč. Motor vybavený vstřikováním common-rail při obdobné jízdní dynamice jako u 1.8 TFSI spotřebuje v kombinovaném cyklu jen 5,5 l  nafty na 100 km. Obě čtyřválcové motorizace lze objednávat také se samočinnou převodovkou multitronic s příplatkem 68 000 Kč.

Šestiválcové provedení Audi A4 2.7 TDI (140 kW/190 k) je sériově dodáváno s převodovkou multitronic za 1 108 000 Kč, což je stejně jako u verze 1.8 TFSI, nižší cena než u obdobného modelu předchozí generace.

Cena výkonného  zážehového šestiválcového motoru 3.2 FSI (195 kW/265 k) s převodovkou multitronic je 1 218 000 Kč, v případě vznětového šestiválce 3.0 TDI (176 kW/240 k) s pohonem všech kol quattro činí 1 247 200 Kč.

V průběhu příštího roku bude nabídka motorizací a verzí s pohonem všech kol quattro rozšířena.

Zákazníci mohou vozy u autorizovaných obchodníků značky Audi objednávat již nyní.

Tisková zpráva Import Volkswagen Group
Vytisknout

Diskuze: Audi A4, zbrusu nové a přitom dostupnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

i10

Hyundai představil novou i10, nástupce Atose

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud